Laden...

Consumentenkrediet

Dit is een afdruk van een pagina op Rechtspraak.nl. Kijk voor de meest actuele informatie op Rechtspraak.nl (http://www.rechtspraak.nl). Deze pagina is geprint op 01-01-1970.

Skip Navigation LinksHome > Onderwerpen > Consumentenkrediet

Heeft u een conflict over een consumentenkrediet (lening) bij een bank of instelling? Als u er samen niet uitkomt, dan kunt u naar de kantonrechter. Een advocaat is niet verplicht. Deze procedure valt onder het consumentenrecht (civiel recht).

Inhoud


Algemene informatie

Neem contact op met de bank of instelling
Vertel de bank of instelling wat er volgens u niet klopt. Blijft u het oneens, dan kunt u er een klacht indienen. Daarna kan dit ook bij het financiële klachteninstituut. 

Mediation

Een mediator is een persoon die het gesprek tussen u en uw buren kan begeleiden waarin u samen een oplossing zoekt. De mediator is onafhankelijk. Ook als u al naar de rechter bent gegaan, kunt u nog kiezen voor mediation.

Regelrechter

Is het vestigingsadres van de bank of instelling in het werkgebied van de rechtbank Den Haag, Overijssel, Rotterdam of Zeeland-West-Brabant? Misschien kunt u naar de regelrechter. Die kijkt samen met u en de bank of instelling of er een oplossing te vinden is. Lukt dat niet, dan beslist de regelrechter.

 

Naar de rechter

Lukt het niet om het conflict met de bank of instelling op te lossen? Dan kunt u de rechter vragen om een oordeel.

Juridisch advies

De Rechtspraak geeft geen juridisch advies. Rechters en anderen bij de Rechtspraak zijn onpartijdig en mogen daarom geen advies geven. Wilt u hulp met uw situatie, documenten, of iemand die het woord voor u doet tijdens een zitting? Dan heeft u een advocaat of juridisch adviseur nodig.


 

Heeft u een vraag?

Voor meer informatie of hulp, bezoek de contactpagina. Daar vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en informatie over hoe u ons kunt bereiken.