Veelgestelde vragen consumentenzaken

Dit is een afdruk van een pagina op Rechtspraak.nl. Kijk voor de meest actuele informatie op Rechtspraak.nl (http://www.rechtspraak.nl). Deze pagina is geprint op 01-01-1970.

Skip Navigation LinksOnderwerpen > Consumentenzaken > Veelgestelde vragen consumentenzaken

Heeft u als consument een conflict met een leverancier over een product? U kunt naar de kantonrechter. Gaat uw zaak over een lening van een bank of instelling? Afhankelijk van de hoogte van het bedrag gaat u naar de kantonrechter of de civiele rechter. Is er haast bij, dan kunt u een spoedprocedure starten. De procedures vallen onder het burgerlijk recht (civiel recht).

Veelgestelde vragen consumentenzaken

 Algemeen

>Alles uitklappen

 

Vraag en antwoord

Kan ik een spoedprocedure voeren zonder de uitgebreide procedure?

Ja. Als u een spoedprocedure (kort geding) start, is het niet verplicht daarna ook de uitgebreide procedure te voeren.

Wat kost een procedure bij de civiele rechter?

U betaalt als eiser de kosten voor de deurwaarder. Ook betaalt u de kosten voor de rechter: de griffierechten.

Hoelang duurt een uitgebreide procedure?

Minimaal 3 maanden. Vaak meer dan 6 maanden, afhankelijk van het verloop van uw zaak.

 

 

Neem contact op met het Rechtspraak Servicecentrum

Sociale media

Stel uw vraag via
Stel uw vraag via

Pas op met het delen van privé-gegevens op sociale media.

Telefoon

Bereikbaar maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 20.00 uur.

Veelgestelde vragen aan het Rechtspraak Servicecentrum