Inhoud verzoekschrift
In het verzoekschrift zet u in ieder geval:
- uw voornamen, naam, adres en woonplaats
- naam, adres en woon- of vestigingsplaats van uw werkgever
- naam, adres en woon- of vestigingsplaats van de eventuele belanghebbende(n)
- uw werklocatie
- wat u vraagt en waarom
- naam, adres en telefoonnummer van uw eventuele advocaat of andere gemachtigde
- de data waarop u en de andere partij niet naar de zitting kunnen komen
Het is aan te raden ook uw functie en geboortedatum, datum indiensttreding en salaris te vermelden. Dateer en onderteken het verzoekschrift. Als u een advocaat heeft dan doet hij dit.
Bewijsstukken
Maak kopieën van bewijsstukken die uw verhaal ondersteunen. Bijvoorbeeld van de arbeidsovereenkomst, jaarstukken en beoordelingen. U kunt ook getuigen vragen hun verhaal op te schrijven (getuigenverklaring).
Verzoekschrift opsturen
U stuurt het verzoekschrift ontslag met de bewijsstukken in meervoud, naar de rechtbank die in het werkgebied heeft:
- de woon- of vestigingsplaats van uw werkgever of
- de plaats waar u werkt
Het aantal exemplaren is: 1 voor de kantonrechter, 1 voor uw werkgever en 1 voor elke belanghebbende. Vermeld op de envelop: t.a.v. team kanton, afdeling griffie. U kunt de stukken ook afgeven bij de centrale balie van de rechtbank.
Werkgebieden rechtbanken