De Centrale (informatie)balies zijn open op de locaties waar het gebouw dit toelaat. Kijk hieronder of dit voor uw rechtbank, gerechtshof of bijzonder college geldt. De coronawerkwijze blijft gelden. Handel uw zaken zoveel mogelijk af per post, telefonisch en/of per e-mail. Daarmee voorkomt u een te grote toeloop bij de locaties die open zijn.
De werkzaamheden van de balies die dicht zijn, gaan zoveel mogelijk door, maar alleen per post, telefonisch en/of per e-mail. De balie kan uw verzoek niet altijd direct behandelen. Of de balie uw verzoek snel oppakt, hangt ervan af of het een
zeer urgente handeling is.
Moet u door de procedure of situatie echt persoonlijk stukken indienen bij een gesloten balie? Of wilt u een kritieke termijn op het laatste moment veilig stellen? Neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact op met de griffie. In uitzonderlijke gevallen kunt u dan een afspraak maken. Dan ontvangt u toch in het gerechtsgebouw een ontvangstbevestiging, of wordt er voor u een akte opgemaakt.
Kijk bij de hieronder genoemde rechtbanken, gerechtshoven en bijzondere colleges om te zien hoe u nu van hun Centrale (informatie)
balie gebruik maakt.
Alle contactgegevens van de griffies vindt u op
de pagina Contact.