Het CBb oordeelt dat binnen de beoordelingscommissie voldoende kennis aanwezig was om de maatregelen van het transitieplan naar zero emissie in de inschrijvingen te beoordelen. Het was bij de inschrijving geen vereiste om de maatregelen op een technisch zeer gedetailleerd niveau te beschrijven. GS heeft de waardering van de inschrijving van Transdev voldoende gemotiveerd en ook voldoende gemotiveerd waarom de inschrijving van Transdev hoger is gewaardeerd dan die van Qbuzz.
Verder oordeelt het CBb dat Qbuzz niet aannemelijk heeft gemaakt dat de inschrijving van Transdev irreëel was. Er is sprake van een irreële inschrijving wanneer van die inschrijving vooraf duidelijk is dat die redelijkerwijs niet kan worden nagekomen. De bezwaarcommissie heeft de standpunten van Qbuzz over de haalbaarheid van de overgang naar 100% zero emissie onderzocht en in aanmerking genomen. Het CBb oordeelt daar niet anders over dan de bezwaarcommissie heeft gedaan. De stelling van Qbuzz dat niet voldoende stroom beschikbaar is voor het rijden van de elektrische bussen, beoordeelt het CBb niet. Qbuzz is namelijk uitgegaan van meer oplaadpunten dan Transdev heeft opgegeven. Dat inmiddels is gebleken dat één leverancier geen elektrische bussen zal leveren en Transdev daarom een andere leverancier heeft gecontracteerd, wil niet zeggen dat de inschrijving van Transdev irreëel is. Uit de inschrijving van Transdev blijkt immers dat zij meerdere leveranciers, onder bepaalde voorwaarden, heeft gecontracteerd waardoor zij tijdige levering van de elektrische bussen zou kunnen waarborgen. Dat Qbuzz uit eigen ervaring weet dat het krijgen van een vergunning voor plaatsen van een batterij niet zo makkelijk is, is niet voldoende om de inschrijving van Transdev irreëel te maken. Tot slot oordeelt het CBb dat het geen gunningscriterium is dat Qbuzz de exploitatie van de huidige concessie zonder hinder moet kunnen voortzetten totdat de nieuwe concessiehouder Transdevv tot exploitatie overgaat. De concessie aan Transdev voorziet in een regeling voor de inpassing van haar voorbereidingen in de huidige exploitatie door Qbuzz.