3-jaarlijks klantwaarderingsonderzoek van start

Dit is een afdruk van een pagina op Rechtspraak.nl. Kijk voor de meest actuele informatie op Rechtspraak.nl (http://www.rechtspraak.nl). Deze pagina is geprint op 01-01-1970.

Skip Navigation LinksRaad voor de rechtspraak > Nieuws > 3-jaarlijks klantwaarderingsonderzoek van start
Den Haag, 06 maart 2017

Vanaf vandaag (maandag 6 maart 2017) start bij alle gerechten het Klantwaarderingsonderzoek 2017 (KWO). Elke 3 jaar laat de Rechtspraak een onafhankelijk bureau onderzoek doen naar de dienstverlening. Dan gaat het om de ontvangst op een gerecht, of duidelijk is waar mensen moeten zijn, of de faciliteiten goed zijn en of benodigde informatie op www.rechtspraak.nl te vinden is.

Het KWO start vandaag met rechtzoekenden en slachtoffers. Aan hen wordt na afloop van een zitting gevraagd of zij mee willen werken aan het onderzoek. Als dat het geval is, worden zij geïnterviewd. Ze kunnen ook aangeven dat ze op een later moment een online-vragenformulier in willen vullen, dat ze dan gemaild krijgen. Professionele partijen (advocaten, officieren van justitie, rechtsbijstandsverzekeraars, etc.) ontvangen in april een online-vragenlijst met het verzoek die in te vullen.

Resultaten

De resultaten van het KWO worden aan het einde van het jaar verwacht. Onderzoeksbureau SAMR voert het onderzoek uit, in samenwerking met Mobiel Centre Marktonderzoek (MCM). De resultaten worden gepubliceerd op www.rechtspraak.nl. Gerechten gebruiken de uitkomsten van het onderzoek om hun dienstverlening te verbeteren.

Uitspraken

Meest gelezen berichten