De man maakte zich tussen 25 mei 2022 en 1 december 2022 in totaal schuldig aan 28 oplichtingen, 27 diefstallen, 16 keer computervredebreuk en 2 keer misbruik van persoonsgegevens. De slachtoffers werden gebeld door iemand die zich voordeed als een medewerker van de bank, omdat er geld van hun rekening zou zijn gestolen. Daarom moesten zij hun pinpas en pincode afgeven. Ze werden vaak meer dan een uur aan de lijn gehouden en bang gemaakt door de 'bankmedewerker'. 1 van de slachtoffers ging in paniek de straat op om haar buren om hulp te vragen, maar die waren niet thuis.
Uiteindelijk voelden de slachtoffers zich verplicht om mee te werken of dachten ze echt dat ze uit de problemen zouden worden geholpen. De man kwam dan bij de slachtoffers aan de deur om hun pinpas mee te nemen. Daarna nam hij geld op bij geldautomaten en gaf hij geld uit in verschillende winkels. Ook was de man bij een aantal slachtoffers in hun woning en logde hij in op hun gegevensdragers om de transactielimiet te verhogen en geld over te schrijven van hun spaarrekening naar hun betaalrekening. Vervolgens verwijderde de man hun internetbankierenapp. Ten slotte gebruikte hij gegevens en foto's van 2 slachtoffers om 2 betaalrekeningen te openen. Uiteindelijk maakte de man en zijn mededaders - die onbekend zijn gebleven - hiermee bijna 80 duizend euro buit.