Laden...

Werkwijze centrale informatiebalie tijdens de sluiting - hoe dient u stukken in?

Dit is een afdruk van een pagina op Rechtspraak.nl. Kijk voor de meest actuele informatie op Rechtspraak.nl (http://www.rechtspraak.nl). Deze pagina is geprint op 01-01-1970.

Skip Navigation LinksRechtbank Gelderland > Nieuws > Werkwijze centrale informatiebalie tijdens de sluiting - hoe dient u stukken in?
Gelderland, 17 maart 2020

De centrale informatiebalie is de toegangspoort tot en het aanspreekpunt binnen de rechtbank. Door de verscherpte maatregelen rondom het coronavirus zal de werkwijze van de informatiebalie anders zijn dan u normaal gewend bent.

Post, mail en fax

Wij vragen u zo veel mogelijk stukken per post naar ons te versturen. Ook blijft het mogelijk om stukken af te geven op de rechtbank. Deze stukken kunt u afgeven bij de beveiliging bij de ingang van de rechtbank of in de brievenbus van de rechtbank. Dit kan tijdens onze reguliere openingstijden van half 9 in de ochtend tot 5 uur in de middag. U krijgt geen ontvangstbevestiging bij het inleveren.

Zutphen, Nijmegen en Apeldoorn

De stukken die u via de brievenbus van locatie Nijmegen en Apeldoorn of bij de beveiliging van de rechtbank Zutphen afgeeft, worden een dag later naar Arnhem gebracht. Aansluitend worden in Arnhem de administratieve handelingen verricht en worden deze per post teruggestuurd. Hier gaat dus wel een dag extra overheen.

Spoed

Heeft u met spoed een apostille nodig? Geef dan de stukken af bij de beveiliging in Arnhem. Geef daarbij aan dat het om een spoedaanvraag gaat. De beveiliger zal met de informatiebaliemedewerker afstemmen wanneer u de stukken weer kunt ophalen. Het is niet mogelijk om in de rechtbank op de stukken te wachten.

Instellen/intrekken hoger beroep

Geef bij de beveiliging aan dat u in hoger beroep wilt gaan, het beroep wilt intrekken, afstand van een rechtsmiddel of beroep op cassatie wilt doen. Komt u voor een van deze handelingen, dan mag u dit ook afhandelen bij de informatiebalie. Wij verzoeken u echter ook bovenstaande handelingen zo veel mogelijk per post, mail of fax in te dienen.

Werkzaamheden en manier van indienen

Hieronder staan de werkzaamheden die de centrale informatiebalie nog uitvoert en de indieningswijze. Lees op deze pagina hoe u dit schriftelijk/per mail of fax kunt indienen en wat u moet meesturen.

De contactgegevens van de informatiebalie zijn:

 

Dienst Manier van indienen
Apostille/legalisatie documentPer post
Ouderlijk gezagPer www.rechtspraak.nl (DigiD)
Inname postIn de brievenbus of bij de beveiliging van de rechtbank. U ontvangt geen ontvangstbevestiging
Betalen kosten administratieve handelingen Er zijn geen kas of pinbetalingen mogelijk. Er wordt alleen nog met een nota gewerkt. Particulieren ontvangen een nota via het LDCR.
Instellen/intrekken hoger beroepPer post, mail of fax of bij de informatiebalie in Arnhem.
Volmacht hoger beroep instellen Per post, mail of fax of bij de informatiebalie in Arnhem.
Verzet tegen boete Per post naar het CVOM. T.a.v. Afdeling Mulder Postbus 50000 3500 MJ Utrecht
Arbitrale vonnissenPer post
Algemene voorwaardenPer post of mail
Echtscheidingsbeschikking Per post of mail
Non-appèl verklaringPer post
Non-faillietverklaringPer post of mail
NalatenschappenPer post
Huwelijkse voorwaardePer post
Eigen aangifte faillissementPer post. Urgentie hangt af van besluit deze zaak(zaken). Besluit komt vanuit het primair proces.
ErfrechtverzoekenPer post
Uittreksel GezagsregisterPer mail, post of DigiD
CassatiePer mail of bij de informatiebalie in Arnhem

Uitspraken