KLM heeft naar aanleiding van dit arrest aan de vrachtvliegers die het aangaat, tewerkstelling aangeboden op de Fullfreighter met een salaris volgens de Martinair-cao en de Martinairpensioenregeling. Geen van de vliegers heeft het aanbod van KLM geaccepteerd. Ook is KLM met terugwerkende kracht per 1 januari 2014 partij geworden bij de Martinair-cao en heeft zij met de VNV en Martinair die cao zodanig aangepast, dat de Martinair-cao, en niet de KLM-cao, ook van toepassing is op de vrachtvliegers die bij Martinair te werk zijn gesteld.
In dit kort geding vroeg de Stichting MAC Vliegers, veertien voorlopige voorzieningen van uiteenlopende aard. Onder meer voorzieningen met betrekking tot het aanbod van KLM, voorzieningen met betrekking tot de Martinair-cao en de pensioenregeling. Daarnaast vroeg de Stichting het KLM-loon voor de vrachtvliegers vanaf (primair) 1 januari 2014. De Stichting vindt namelijk dat Martinair in feite niet meer bestaat, het werk naar KLM is overgegaan en de vliegers daarom bij KLM zelf en niet bij Martinair te werk moeten worden gesteld. De loonbetaling zou moeten plaatsvinden volgens de KLM-cao die veel ruimhartiger is dan de Martinair-cao. Ook kan KLM, volgens de Stichting, niet met terugwerkende kracht partij worden bij een al geëxpireerde cao en vervolgens aanpassen voor wie die cao geldt.