25 november - Een Amstelveense woonwinkel moet een koper ruim 6.000 euro terugbetalen omdat de geleverde gordijnen korter zijn dan was overeengekomen en de koper niet was gewaarschuwd over mogelijke krimp. De koper kocht op maat gemaakte gordijnen voor 7.135 euro en vitragegordijnen voor 2.880 euro, inclusief rails en montage. Bij de levering bleek dat de gordijnen korter waren dan de vitragegordijnen, wat niet volgens afspraak was. Volgens de monteur hadden de gordijnen tijd nodig om te acclimatiseren en zouden ze nog kunnen nazakken. Dat gebeurde niet, ze krompen juist verder. Ondanks herhaalde pogingen mislukte het het geschil op te lossen. De kantonrechter oordeelt dat de koper de overeenkomst voor wat de gordijnen betreft deels mocht ontbinden omdat hij onvoldoende was geïnformeerd, de gordijnen niet beantwoorden aan de overeenkomst en de voorgestelde hersteloplossingen onvoldoende waren.
Lees de volledige uitspraak:
ECLI:NL:RBAMS:2021:6881