12 februari - De eigenaar van een Volkswagen bestelbus krijgt niets terug van de ruim 9.000 euro die hij betaalde aan reparatiekosten aan zijn bestelbus. Hij maakte onvoldoende duidelijk dat de mankementen aan zijn bestelbus het gevolg zijn van werk dat het reparatiebedrijf had verricht. Dat heeft de kantonrechter geoordeeld. Nadat de eigenaar opdracht had gegeven voor de revisie van de cilinderkop, zou de bestelbus mankementen hebben vertoond. Zo ging het motormanagementlampje op het dashboard opnieuw branden. Toen het reparatiebedrijf – zonder dat de eigenaar dat wist – een resetunit had geïnstalleerd, bleef het lampje uit, maar zouden er weer andere problemen zijn ontstaan. Die liet de eigenaar bij een ander bedrijf verhelpen. Omdat de problemen desondanks aanhielden, is er een technisch onderzoek uitgevoerd. Het reparatiebedrijf heeft – kosteloos – de werkzaamheden verricht waartoe in dat onderzoek werd geadviseerd, echter zonder succes.
Lees de volledige uitspraak:
ECLI:NL:RBAMS:2021:547