Vertegenwoordigt u de gedaagde partij(en)? Dan kunt ook u digitaal procederen en uw stukken digitaal indienen:
- Log in op Mijn Rechtspraak met uw advocatenpas.
- In het startscherm kiest u 'Aanmelden in lopende zaak'.
- Vul de gevraagde gegevens in, zoals het zaaknummer en uw e-mailadres.
- Voeg toe:
- het relevante B-formulier. Dat vult u eerst in het roljournaal in en slaat u op als pdf/a-bestand. Dat uploadt u vervolgens in Mijn Rechtspraak.
- de bijlagen die verplicht zijn volgens het procesreglement civiele dagvaardingszaken rechtbanken (zie
pagina procesreglementen)
- eventuele bewijsstukken.
Voeg de processtukken en eventuele bewijsstukken als afzonderlijke pdf/a-bestanden toe. In het procesreglement leest u hoe u deze ordent.
- Klik op de knop Bericht versturen.
Ontvangstbevestiging
Na het versturen ziet u direct een melding met datum en tijd van indienen en het indieningsnummer. Een ontvangstbevestiging van uw indiening kunt u downloaden bij Verstuurde berichten.
Nadat de rechtbank uw aanmelding heeft verwerkt, krijgt u bericht dat u toegang heeft tot het dossier. U vindt het in Mijn Rechtspraak bij Mijn dossiers. Is het dossier volgens u niet juist en volledig? Neem dan contact op met de advocaat van de andere partij.