Laden...

Akte non-failliet aanvragen bij rechtbank Amsterdam

Dit is een afdruk van een pagina op Rechtspraak.nl. Kijk voor de meest actuele informatie op Rechtspraak.nl (http://www.rechtspraak.nl). Deze pagina is geprint op 01-01-1970.

Skip Navigation LinksZelf regelen > Akte non-failliet > Akte non-failliet aanvragen bij rechtbank Amsterdam

Vraagt u de akte aan als particulier? Dan moet de gemeente waar u bent ingeschreven in het werkgebied van de rechtbank Amsterdam liggen.

Bekijk het werk- en rechtsgebied van rechtbank Amsterdam


Zelf afgeven

Rechtbank Amsterdam

Parnassusweg 280 
1076 AV Amsterdam 

Per post

Rechtbank Amsterdam
Afdeling Privaatrecht 
team insolventie
Postbus 84500
1080 BN Amsterdam 

Per e-mail

U kunt uw aanvraag digitaal indienen. 


Welke documenten heeft u nodig voor de aanvraag?

Welke documenten u inlevert bij uw aanvraag hangt af van uw situatie.  

Rechtspersoon (B.V., N.V., stichting of vereniging) 
  • Een origineel uittreksel (niet gescand en niet ouder dan 4 weken) van de Kamer van Koophandel (mag digitaal ondertekend zijn). 

Natuurlijk persoon met onderneming (eenmanszaak, vof of commanditaire vennootschap) 
  • Een origineel uittreksel (niet gescand en niet ouder dan 4 weken) van de Kamer van Koophandel (mag digitaal ondertekend zijn). 
  • Een uittreksel (niet ouder dan 1 maand) uit de Basisregistratie Personen (BRP) van uw gemeente. 

Particulier (natuurlijk persoon) 
  • Een uittreksel (niet ouder dan 1 maand) uit de Basisregistratie Personen (BRP) van uw gemeente. 

Wat kost het?

Voor het aanvragen van een akte non-failliet betaalt u griffierecht.

Wanneer ontvangt u de akte non-failliet?

  • U betaalt de akte aan de balie, maar krijgt deze niet direct mee. U ontvangt deze per post van de afdeling insolventie.
  • U doet uw aanvraag per post of per e-mail: zodra het originele document binnen is en u het griffierecht heeft betaald, stuurt de baliemedewerker de akte naar u toe. Meestal is dit binnen 5 werkdagen.