Laden...

Akte non-failliet aanvragen bij rechtbank Noord-Holland

Dit is een afdruk van een pagina op Rechtspraak.nl. Kijk voor de meest actuele informatie op Rechtspraak.nl (http://www.rechtspraak.nl). Deze pagina is geprint op 01-01-1970.

Skip Navigation LinksZelf regelen > Akte non-failliet > Akte non-failliet aanvragen bij rechtbank Noord-Holland

Vraagt u de akte aan als particulier? Dan moet de gemeente waar u bent ingeschreven in het werkgebied van de rechtbank Noord-Holland liggen.

Bekijk het werk- en rechtsgebied van rechtbank Noord-Holland


Welke documenten heeft u nodig voor de aanvraag?

Welke documenten u meestuurt bij uw aanvraag hangt af van uw situatie.  

Rechtspersoon (B.V., N.V., stichting of vereniging) 
  • Een origineel uittreksel (niet gescand en niet ouder dan 4 weken) van de Kamer van Koophandel (mag digitaal ondertekend zijn). 

Natuurlijk persoon met onderneming (eenmanszaak, vof of commanditaire vennootschap) 
  • Een origineel uittreksel (niet gescand en niet ouder dan 4 weken) van de Kamer van Koophandel (mag digitaal ondertekend zijn). 
  • Een uittreksel (niet ouder dan 1 maand) uit de Basisregistratie Personen (BRP) van uw gemeente. 

Particulier (natuurlijk persoon) 
  • Een uittreksel (niet ouder dan 1 maand) uit de Basisregistratie Personen (BRP) van uw gemeente. 

Wat kost het?

Voor het aanvragen van een akte non-failliet betaalt u griffierecht.

Wanneer ontvangt u de akte non-failliet?

  • Na ontvangst van de betaling, krijgt u de akte zo snel mogelijk per post. Als u spoed heeft, krijgt u de akte eerst per e-mail en daarna per post.