Wat moet u doen als u een klacht hebt? U kunt uw klacht indienen door het
klachtenformulier te versturen. Als u liever een brief stuurt, dan kan dat natuurlijk ook. Als ontvangstdatum van uw klacht geldt de dag waarop uw brief is binnengekomen bij het gerechtsbestuur.
Als u een brief stuurt, vermeldt u daarin dan dat het gaat om een klacht en zet hier de volgende gegevens in:
- de afdeling waarover of persoon over wie u een klacht hebt
- indien van toepassing: het zaak/procedurenummer
- waarom u een klacht indient: wat is er precies gebeurd en wanneer
- uw naam, adres, telefoonnummer en eventueel uw e-mailadres
- uw handtekening
- eventueel kopieën van documenten die uw klacht ondersteunen
U kunt deze brief versturen naar:
Rechtbank Den Haag
T.a.v. de
presidentPostbus 20302
2500 EH Den Haag
Wacht niet te lang met het indienen van een klacht. Als u uw klacht langer dan een jaar na de gebeurtenis waarover u klaagt indient, is de
rechtbank niet verplicht om uw klacht nog te behandelen.