Uw klacht gaat bijvoorbeeld over:
- de manier waarop iemand u heeft aangesproken;
- fouten in de administratie;
- informatie die niet klopt, niet compleet is, of te laat aan u gegeven is;
- de toegankelijkheid van een gebouw
U kunt een klacht indienen. Dat kan digitaal:
Digitaal klacht indienen
U kunt ook een brief sturen. Zet in de brief in elk geval:
- over wie of welke afdeling de klacht gaat;
- het nummer van uw zaak of procedure (als dat er is);
- waarom u een klacht indient: wat er precies is gebeurd en wanneer;
- uw naam, adres en contactgegevens
Met de brief kunt u kopieën meesturen van documenten die uw klacht ondersteunen. Stuur de brief en eventuele kopieën van documenten naar het klachtenbureau.
Na ontvangst van uw klacht krijgt u een ontvangstbevestiging en meer informatie over de klachtenprocedure. Als uw klacht niet inhoudelijk wordt behandeld, krijgt u hierover zo snel mogelijk bericht.
Bent u het niet eens met de klachtenafhandeling?
Klachten die niet behandeld (hoeven te) worden:
- Klachten over iets dat langer dan een jaar geleden is gebeurd
- Klachten waar al eerder op is gereageerd
- Klachten over beslissingen van een rechter over het verloop van een procedure of een proces-verbaal van de zitting
Bent u het niet eens met een rechter?
Kijk wat u kunt doen als u het niet eens bent met een uitspraak van de rechter . U kunt ook eerst overleggen met een advocaat of andere juridisch adviseur.
Rechters zijn onafhankelijk. Daarom mag het bestuur van een rechterlijke organisatie niet oordelen over een beslissing van een rechter.
Compliment?
Een compliment kunt u doorgeven aan de rechtbank, het gerechtshof, de Centrale Raad van Beroep of het College van Beroep voor het bedrijfsleven, liefst per e-mail. Of via het Rechtspraak Servicecentrum.