Laden...

Rechtspraak start landelijk klantonderzoek

Dit is een afdruk van een pagina op Rechtspraak.nl. Kijk voor de meest actuele informatie op Rechtspraak.nl (http://www.rechtspraak.nl). Deze pagina is geprint op 01-01-1970.

Skip Navigation LinksRaad voor de rechtspraak > Nieuws > Rechtspraak start landelijk klantonderzoek
Den Haag, 17 februari 2025

De Rechtspraak vindt het belangrijk om te weten wat rechtzoekenden en professionele partijen vinden van haar dienstverlening. Daarom gaat 17 februari een landelijk onderzoek van start, dat duurt tot en met eind maart.

Meten om te verbeteren

In het klantonderzoek worden rechtzoekenden en professionals aan de hand van online vragenlijsten bevraagd. De vragen gaan over hoe mensen de dienstverlening van de Rechtspraak ervaren en wat zij hierin het belangrijkste vinden. Met dienstverlening bedoelen we alle diensten en producten die de Rechtspraak levert en het contact dat mensen met ons hebben gehad. Denk bijvoorbeeld aan de antwoorden die mensen krijgen op vragen, de informatie die te vinden is op de website en de wijze waarop mensen zijn behandeld tijdens de duur van de rechtszaak.

Het klantonderzoek richt zich op mensen die in de afgelopen zes maanden direct betrokken zijn geweest bij een rechtszaak. Respondenten worden geworven in de gerechten en via ketenpartners.

Het uitgangspunt is dat klantonderzoek bijdraagt aan het gericht verbeteren van de dienstverlening van de Rechtspraak.

Meer informatie en veelgestelde vragen

Uitspraken