U kunt een (extra) postblokkade doorgeven door een Nieuw verzoek in te dienen en het verzoektype Postblokkade te kiezen. Vul de gegevens van het betreffende adres (of de adressen) in. Kies bij Soort voor de gewenste optie: Beëindigen of Extra postblokkade starten. In de toelichting geeft u aan dat u het verzoek indient, omdat (bijvoorbeeld):
- de failliet is verhuisd;
- het een foutcorrectie van de adresgegevens betreft;
- het een extra vestigingsadres betreft;
- de blokkade van 1, meer of alle adressen opgeheven moet worden.
Door een vinkje te plaatsen bij Spoed, geeft u aan dat het een spoedverzoek betreft. Met een vinkje voor Bijlage toevoegen, geeft u aan dat u een bijlage aan het verzoek toevoegt. Voeg eventuele bijlagen toe en dien vervolgens het verzoek in.
Nadat uw verzoek is goedgekeurd, wordt (bijvoorbeeld):
- de postblokkade op het oude adres opgeheven en ingesteld op het nieuwe adres. Deze wijziging wordt doorgegeven aan PostNL;
- de postblokkade op het foutieve adres (eventueel) opgeheven en een postblokkade ingesteld op het juiste adres. Deze wijziging wordt doorgegeven aan PostNL;
- de extra postblokkade effectief. Deze wijziging wordt doorgegeven aan PostNL;
- de blokkade op 1, meer, of alle adressen opgeheven. Deze wijziging wordt doorgegeven aan PostNL.
In de situaties 1, 2 en 3 worden de gewijzigde adresgegevens automatisch verwerkt in toekomstige publicaties naar het CIR.