Als u vindt dat u niet correct behandeld bent door een medewerker (rechter/raadsheer of ondersteunende medewerker) van de Centrale Raad van Beroep, kunt u een klacht indienen. Dit kan tot een jaar na het voorval.
De Centrale Raad van Beroep kent op basis van art. 26 van de Wet op de rechterlijke organisatie een
klachtenregeling (officielebekendmakingen.nl).
Iedereen kan een klacht indienen over de wijze waarop een rechter of ondersteunende medewerker van de Centrale Raad van Beroep zich tegenover hem of haar heeft gedragen. De klacht moet gaan over de manier waarop de Centrale Raad van Beroep u heeft behandeld . De klacht mag niet gaan over de totstandkoming, inhoud en/of motivering van een beslissing van de rechter, inclusief beslissingen van procedurele aard. Dit betreft immers het domein van de onafhankelijke rechter waarover het bestuur (de president) van de Centrale Raad van Beroep niet mag oordelen.
Klachten kunnen digitaal of per post worden ingediend bij de Centrale Raad van Beroep: Centrale Raad van Beroep T.a.v. de president Postbus 16002 3500 DA Utrecht.
Hier kunt u digitaal een klacht indienen bij de Centrale Raad van Beroep.
Klachten geven informatie over het functioneren van de Centrale Raad van Beroep. De Centrale Raad van Beroep gebruikt deze informatie om zijn organisatie en dienstverlening te verbeteren.
Hier vindt u meer informatie over het indienen van een klacht.