Inhoud verzoekschrift
In het verzoekschrift zet u in ieder geval:
- naam, adres en vestigingsplaats van uw bedrijf
- naam, adres en woonplaats van uw werknemer
- wat u vraagt en waarom
- naam, adres en telefoonnummer van uw eventuele advocaat of
andere gemachtigde
- de data waarop u en de andere partij (en eventueel zijn gemachtigde) niet naar de zitting kunnen komen
Dateer en onderteken het verzoekschrift. Als u een advocaat of gemachtigde heeft, dan doet hij dit.
Bewijsstukken
Maak kopieën van bewijsstukken die uw verhaal ondersteunen. Bijvoorbeeld van de arbeidsovereenkomst, salarisspecificaties en beoordelingen. U kunt ook getuigen vragen hun verhaal op te schrijven (getuigenverklaring).
Verzoekschrift opsturen
U stuurt het verzoekschrift met de bewijsstukken in meervoud naar de rechtbank. Het aantal exemplaren is: 1 voor de kantonrechter en 1 voor uw werknemer. Stuur ook een exemplaar rechtstreeks naar uw werknemer (of zijn gemachtigde), dit mag per e-mail.
Stuur het verzoekschrift naar de rechtbank die de plaats waar de betrokken werknemer gewoonlijk werkt in het werkgebied heeft.
Vermeld op de envelop: t.a.v. team kanton, afdeling verzoekschriften. U kunt de stukken ook afgeven bij de centrale balie van de rechtbank.
Alle rechtbanken