Veelgestelde vragen digitaal procederen asiel- en bewaringszaken

Dit is een afdruk van een pagina op Rechtspraak.nl. Kijk voor de meest actuele informatie op Rechtspraak.nl (http://www.rechtspraak.nl). Deze pagina is geprint op 01-01-1970.

Skip Navigation LinksReglementen procedures en formulieren > Bestuursrecht > Veelgestelde vragen digitaal procederen asiel- en bewaringszaken

 Verplicht digitaal procederen

>Alles uitklappen

 Procedure starten

>Alles uitklappen

 Werken in Mijn Rechtspraak

>Alles uitklappen
  • U moet de stukken als afzonderlijke bestanden uploaden. Geef de stukken een doorlopende nummering zodat ze in de juiste volgorde te raadplegen zijn.

  • Mijn Rechtspraak accepteert nog geen documenten die groter zijn dan 10 MB. Wilt u een groter document uploaden, dan kunt u dat opknippen in delen van maximaal 10 MB. Ga daarvoor in het document naar ‘Afdrukken’ en kies bij de naam van de printer voor uw pdf-software. Vul vervolgens bij ‘Pagina’s’ in welke pagina’s u in pdf wilt omzetten en sla het document op. Deze stappen herhaalt u voor de overige pagina’s van het document. De afzonderlijke pdf’s kunt u uploaden in Mijn Rechtspraak.
    De Rechtspraak adviseert u om documenten te uploaden in pdf/a. Met een eenvoudige handeling kunt u al uw bestanden opslaan in pdf/a.

  • U kunt een eigen kenmerk toevoegen bij de indiening van de zaak. Dat doet u in het formulier waarmee u de procedure start. U kunt het eigen kenmerk ook later invullen of wijzigen. Klik in het zaaksoverzicht bij ‘Eigen kenmerk’ op het potlood. Vul een kenmerk in of wijzig een eerder ingevuld kenmerk en kies ‘opslaan’

  • Als u in het formulier werkt, kunt u de gegevens altijd weer aanpassen. De ingevulde gegevens blijven 24 uur bewaard. U kunt er dus ook mee verdergaan als het formulier tussentijds is afgesloten, bijvoorbeeld na een stroomstoring. U gaat verder door het formulier weer op te starten. Nadat u het beroep- of verzoekschrift hebt ingediend, kunt u de gegevens niet meer wijzigen.

     

  • U kunt de uitnodiging als pdf downloaden naar uw eigen computer en van daaruit printen. Ook andere berichten die op of na 26 oktober 2017 zijn ontvangen of verstuurd kunt u op deze manier met behoud van opmaak printen.

  • De e-mailnotificatie mag geen inhoudelijke informatie bevatten vanwege privacyregels. Op verzoek van gebruikers is de inhoud van de e-mailnotificatie wel uitgebreid met de aanleiding van het bericht. Als het onderwerp ‘Informatieverzoek’ is, dan stelt de rechtbank u een vraag. In het dossier van de zaak, onder ‘Berichten’ ziet u om welke specifieke vraag het gaat. Bijvoorbeeld: een reactie op het verweerschrift geven of inlichtingen verstrekken.

 Werkinstructie, helpdesk en storingen

>Alles uitklappen

Verbeteringen

Als gebruiker van Mijn Rechtspraak heeft u waardevolle kennis voor de verbetering van onze digitale systemen. Uw vragen, opmerkingen en tips kunt u doorgeven aan het Rechtspraak Servicecentrum.

Neem contact op met het Rechtspraak Servicecentrum

Sociale media

Stel uw vraag via
Stel uw vraag via

Pas op met het delen van privé-gegevens op sociale media.

Telefoon

Bereikbaar maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 20.00 uur.

Veelgestelde vragen aan het Rechtspraak Servicecentrum